Proiectul Trinity
Trinity

Cu o autonomie ridicată, timpi de încărcare extrem de scurți și o producție revoluționară, acest sedan va fi lansat în 2026

 

– Trinity devine punctul central al strategiei ACCELERATE
– Noi standarde în ceea ce privește autonomia, viteza de încărcare și digitalizarea
– Modelul de afaceri 2.0 este gândit pentru a genera venituri digitale în perioada de utilizare
– Odată cu producția versiunii de serie, fabrica Wolfsburg va deveni un model pentru procese de producție inovatoare, complet interconectate

Noul proiect Trinity

Wolfsburg – Volkswagen oferă o primă previzualizare a designului pentru Proiectul Trinity: Sedanul propulsat electric urmează să fie construit la Wolfsburg începând din 2026 și va stabili noi standarde în ceea ce privește autonomia, viteza de încărcare și digitalizarea – și va capabil de conducere ultra-automatizată, conform Nivelului 4.

Denumirea proiectului Trinity este derivată din cuvântul latin “trinitas” și reprezintă îmbinarea a trei elemente. Așadar, Trinity întruchipează trei teme esențiale: o platformă electronică nou dezvoltată cu un software ultraperformant, simplificarea structurii de alimentare și o producție complet interconectată și inteligentă la fabrica principală din Wolfsburg.

“Trinity este un fel de punct de cristalizare pentru strategia noastră ACCELERATE, un proiect deschizător de drumuri, mașina visurilor noastre din punct de vedere al software-ului,” spune Ralf Brandstätter, CEO al mărcii Volkswagen. Nou dezvoltata arhitectură a autovehiculului va stabili noi standarde în ceea ce privește autonomia, viteza de încărcare (“încărcare la fel de rapidă ca o alimentare cu combustibil”) și digitalizarea.

Trinity

Condusul autonom

În plus, Trinity va face condusul autonom posibil pentru numeroși oameni în segmentul de volum. Până la demararea planificată a producției de serie din 2026, Trinity va atinge deja Nivelul 2+ și va fi pregătit pentru Nivelul 4. “Ne utilizăm economiile de scară pentru a face condusul autonom posibil pentru numeroși oameni și pentru a construi o rețea de tip neural cu capacitate de învățare. În acest mod creăm premisele pentru schimbul continuu de date de la flota noastră de autovehicule – de exemplu, cu privire la situația din trafic, obstacole sau accidente,” spune Ralf Brandstätter. Astfel, Trinity le oferă oamenilor timp și îi scutește de stres. După o lungă călătorie pe autostradă, ajungi la destinație relaxat. Pentru că ai fost condus de către un șofer, în vacanță sau până acasă, după serviciu. “Trinity devine astfel un fel de ‘mașină a timpului’ pentru clienții noștri,” spune Ralf Brandstätter.

Odată cu producția versiunii de serie, fabrica Wolfsburg va deveni un model pentru procese de producție de ultimă generație, inteligente și complet interconectate. “Vom regândi complet modul în care construim mașini și vom introduce abordări revoluționare.

Volkswagen Trinity

Digitalizarea

Digitalizarea, automatizarea și structura cu greutate redusă vor juca un rol important aici,” spune Ralf Brandstätter.

Modelele viitoare de autovehicule precum Trinity vor fi produse cu semnificativ mai puține variante, iar hardware-ul va fi în mare parte standardizat. Atunci, mașinile vor avea practic aproape totul la bord, iar clienții vor putea activa funcțiile dorite “la cerere” în orice moment, prin intermediul ecosistemului digital din mașină. Acest lucru va reduce semnificativ complexitatea producției.

Dezvoltând automobilul ca produs bazat pe software, Volkswagen creează condițiile pentru noi modele de afaceri, bazate pe date. Barierele pentru pătrunderea în universul mobilității individuale vor fi coborâte, oferind în același timp pachete de utilizare și mai atrăgătoare. Volkswagen intenționează să genereze venituri suplimentare în faza de utilizare – pentru servicii de încărcare și energie, pentru funcții pe bază de software pe care clienții le pot achiziționa în funcție de necesitate sau pentru condusul automatizat. “În viitor, configurația individuală a autovehiculului nu va mai fi determinată de hardware-ul de la momentul achiziționării. În schimb, clienții vor putea adăuga funcții la cerere în orice moment, prin intermediul ecosistemului digital din mașină,” spune Ralf Brandstätter.

Audi Service