Rădăcini: Ne așteptăm la o creștere accelerată în 4 mari direcții în industria auto.
"creștere accelerată în 4 mari direcții în industria auto"

“creștere accelerată în 4 mari direcții în industria auto”

Industria auto a trecut prin schimbări radicale în ultimii ani, precum dezvoltarea propulsoarelor de cilindree mică cu mulți cai putere și emisii scăzute, alături de creșterea siguranței prin implementarea de tehnologii noi, iar acum urmează un nou trend, electrificarea.

 

Ioan Kiss, directorul general al Rădăcini Grup, spune într-un interviu acordat wall-street.ro că industria auto este pe cale să se schimbe din nou urmând patru mari direcții: mașinile electrice, conectivitatea acestora, conceptul de car sharing și mașinile autonome.

 

 

“Industria auto este în pragul marilor schimbări, mai mult ca oricând. Nu putem spune însă că aceste schimbări sunt determinate de o modificare atât de bruscă a nevoilor clienților, ci mai degrabă de impunerile legislative legate de protejarea mediului, de limitările resurselor naturale și apoi de schimbările tehnologice și de consum pe care le impun noile generații de consumatori. Prin urmare, nu putem vorbi acum de o piață bine consolidată de mașini electrice. Iar dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în Europa, piața tehnologiilor alternative nu depășește încă 7%, din care mașinile electrice reprezintă aproximativ 2%. Însă, toate planurile marilor producători și schimbările legislative ne dau direcția de urmat. Ne așteptăm la o creștere foarte accelerată în cele 4 mari direcții în industria auto: mașini electrice, conectivitatea acestora, conceptul de car sharing și într-un final, mașinile autonome”, consideră managerul.

 

“creștere accelerată în 4 mari direcții în industria auto”

Legislația europeană a devenit foarte strictă și producătorii de autovehicule au introdus noi tehnologii și procese ca să respecte noile cerințe. Oamenii și-au schimbat și ei comportamentul în tot acest timp fiind din ce în ce mai interesați de mașinile eco.

 

“Odată cu apariția în portofoliul nostru a mașinilor cu tehnologie hibridă și electrică, au apărut desigur și clienți interesați de aceste noi tehnologii. Există un segment de clienți potențiali, iar programul Rabla Plus contribuie substanțial la achiziția unei mașini de acest tip. Ținând seama de infrastructura de drumuri și mai ales de infrastructura stațiilor de încărcare, autonomia mașinii este un criteriu foarte important, o soluție optimă în acest sens fiind cea hibridă. Tendința se va schimba odată cu punerea la punct a infrastructurii și apariția noilor tehnologii în construcția de baterii care vor crește autonomia mașinilor electrice”, a precizat Ioan Kiss.

Românii sunt din ce în ce mai interesați de mașini cu echipamente de siguranță sau conectivitate.
“Deși prețul este încă important, printre criteriile de alegere care au crescut ca pondere sunt cele legate de conectivitate, de siguranță, de încredere în marcă și în serviciile prestate în activitatea de post-vânzare”, a adăugat directorul Rădăcini.

 

“creștere accelerată în 4 mari direcții în industria auto”

Modele noi în showroom-urile Rădăcini în 2020

Rădăcini, dealer Opel, Volkswagen, Mazda, Suzuki, Citroen, Honda și Peugeot, are în jur de zece modele noi pe lista pentru 2020. Unele au sosit deja în showroom-uri, iar altele vor fi disponibile până la finalul anului: Opel Corsa-e, Volkswagen ID.3, Mazda MX-30, Opel Grandland X Hybrid, noua gamă Suzuki Hybrid, Citroen C5 Aircross Hybrid, Peugeot 3008 Hybrid, Honda e, Honda Jazz.

Modelele electrice prezente deja în showroom-uri sunt Opel Corsa-e, Volkswagen e-Golf, VW e-UP, Peugeot e-208 și e-2008.

 

Ioan Kiss este în echipa Rădăcini Grup din 2010, după ce cu zece ani înainte a lucrat pentru Țiriac Auto Brașov pe partea de vânzări și after-sales, ocupând funcțiile de director After-Sales și director executiv.

 

Pasiunea pentru industria auto este încă din copilărie. “Începuturile în industria auto se duc până în copilărie, având în vedere că am avut un atelier acasă, unde efectuam reparații mecanice și electrice. Partea de vânzări am început-o imediat după Revoluție, dar cu mașini second-hand, pe care le aduceam din țările vestice, în preponderență Germania și Olanda. Combinat cu atelierul de acasă, mi-a fost ușor să generez câștiguri substanțiale la mașinile aduse spre vânzare, având posibilitatea de a le recondiționa dacă era necesar. Facultatea am făcut-o în timp ce lucram, iar primul serviciu full-time a fost la un service nou deschis de către Electroprecizia Săcele, pe care am avut oportunitatea să-l dotăm conform ultimelor noutăți în domeniul diagnozei și reparațiilor auto. A fost cel mai modern și dotat service din Brașov în anii 90, cu posibilitatea de a diagnostica și repara mașinile rulate importate în aceea perioadă”, spune Ioan Kiss.

 

“creștere accelerată în 4 mari direcții în industria auto”

 

Ce mașini cumpărau românii înainte de criza din 2008

După revoluție și până la criza economică din 2008, românii căutau mașini cât mai puternice și renumite ca brand.
“Înainte de criză, nu prea erau luate în calcul elementele raționale pentru achiziția unei mașini, ci mai mult conta puterea și notorietatea mărcii. După criză, lucrurile s-au schimbat, s-au normalizat și achiziția nu se făcea neapărat din punct de vedere emoțional, ci au fost puse în balanță și factori cum ar fi consumul, taxele, utilitatea mașinii cumpărate. Bineînțeles că acești factori difereau de la marca la marca, fiecare cu specificul și segmentul de clienți dedicați”, povestește managerul.

Grupul Rădăcini a vândut 5.800 de mașini anul trecut și a avut o cifră de afaceri de 125 milioane euro și 675 de angajați. Grupul Rădăcini include în business-ul auto șapte reprezentanțe Opel (în București, Brăila, Galați, Constanța, Brașov), două Volkswagen (Ploiești și Constanța), patru Mazda (București, Brăila, Brașov), trei Suzuki (București, Otopeni, Brăila), două Citroen (București, Brăila), două Peugeot (Brăila, Galați) și una Honda (Brașov).
Pe partea de vânzări auto rulate, compania are centrele Welt Auto Ploiești și Rădăcini Auto Rulate în Chitila. De asemenea, în Popești Leordeni este divizia de Carosări. Pe lângă business-ul auto, grupul Rădăcini mai are o firmă de utilaje, specializată în comercializarea de stivuitoare Doosan și echipamente industriale pentru depozite, utilaje pentru tractare și construcții, derulată prin Rădăcini Equipment.

“creștere accelerată în 4 mari direcții în industria auto”

 

Grupul este prezent și în imobiliare cu proiectul Aviației Tower din București, situat în partea de Nord a Bucureștiului, în zona Aviației.

 

 

sursa wall-street.ro

Audi Service