În ciuda valorii mari a primei de casare a autoturismelor vechi alocate anul trecut de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), din cele 23.000 de maşini vechi care se estimau a fi casate au ajuns la fier vechi doar 19.846 autoturisme uzate, 3.154 vouchere rămânând în instituţie. “În cadrul “Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2013″ au fost casate 19.846 de autoturisme uzate”, a anunţat AFM.
În ciuda valorii mari a primei de casare a autoturismelor vechi alocate anul trecut de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), din cele 23.000 de maşini vechi care se estimau a fi casate au ajuns la fier vechi doar 19.846 autoturisme uzate, 3.154 vouchere rămânând în instituţie. “În cadrul “Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2013″ au fost casate 19.846 de autoturisme uzate”, a anunţat ieri AFM.Anterior, la solicitarea Curierului Naţional, AFM informa că, dintre cele 23.000 de tichete valorice emise în întregul an, doar 13.385 au fost folosite la achiziţia maşinilor noi, ceea ce înseamnă doar un procent de 58% din total.
Având în vedere că 42% dintre tichete au rămas nefolosite, este puţin probabilă reluarea programului în acest an.
Producătorii şi importatorii de autoturisme au propus ca 2014 să fie ultimul în care se va derula programul “Rabla”, impunându-se ca oficialii să găsească alte soluţii de stimulare a acestui sector, cum ar fi modificarea modului de calcul al timbrului de mediu astfel încât să se ţină cont de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 şi vechimea autoturismului.
Amintind că în perioada 2005 – 2012 au fost casate aproximativ 450.000 de automobile şi au fost cumpărate doar 216.000 de maşini, producătorii şi importatorii s-au arătat totuşi de acord cu începerea programului la jumătatea lunii februarie, menţinerea valorii de 1.500 de euro pe tichet, şi emiterea unui număr de vouchere similar cu cel din 2013.