Noul etalon: a treia generație Opel Vivaro
  • Personalizat: lungimi între 4,60 m și 5,30 m, majoritatea variantelor având o înălțime de 1,90 m
    Sarcină utilă de până la 1.400 kg, capacitate de tractare de 2.500 kg și un volum de depozitare de 6,6 m3
  • Gamă extinsă de sisteme de asistență, uși culisante cu acționare electrică
  • Pentru condiții dificile: configurație robustă și controlul tracțiunii IntelliGrip
  • Birou mobil: conectivitate multimedia și navigație în timp real
  • Ofertă atractivă: Opel continuă ofensiva de autovehicule comerciale ușoare
  • Opel dezvoltă modele electrice: noul Vivaro oferit ca autovehicul pur electric în 2020

Piața vehiculelor utilitare de dimensiuni medii, aflată deja într-o creștere vertiginoasă, va fi impulsionată de a treia generație a modelului Opel Vivaro. Începând cu 2001, Vivaro și-a câștigat renumele de transportator de marfă sau birou pe roți, cu aproximativ un milion de unități ieșite de pe linia de asamblare. Cu dimensiuni adaptate diferitelor nevoi ale clienților și numeroase tehnologii inovatoare, noul Vivaro se poate achita de orice sarcină mai bine ca niciodată. În viitor, Opel va răspunde și de dezvoltarea la nivel global de autovehicule comerciale ușoare în cadrul Groupe PSA.

Construit pe o platformă ultramodernă, disponibil pentru comenzi începând cu luna februarie 2019 (Germania) și la distribuitori la sfârșitul verii (Germania), Opel Vivaro oferă o gamă de modele adaptate nevoilor clienților – o variantă Cargo panel van, una crew cab pentru maxim șase persoane, o vatiantă Cargo cu platformă și o versiune Combi pentru transport de persoane, plus – pentru prima dată – trei variante de lungime în loc de două (4,60 m, 4,95 m și 5,30 m). Cu un volum maxim de încărcare de 6,6 metri cubi, noul Vivaro are o sarcină utilă de până la 1.400 kg – cu 200 kg mai mult decât modelul anterior. Același lucru este valabil și pentru capacitatea de tractare: greutatea maximă a remorcii de 2.500 kg este cu o jumătate de tonă mai mare decât până acum. Doar înălțimea este una mică, majoritatea variantelor având o înălțime de 1,90 m. Astfel, noul Vivaro poate intra în parcări subterane și centre comerciale cu acoperișuri joase, facilitând operațiunile de încărcare și descărcare.

Stabilitatea și siguranța pe diferite suprafețe alunecoase – noroi, nisip sau zăpadă – sunt asigurate de sistemul avansat de control al tracțiunii IntelliGrip. O configurare cu o gardă la sol mai ridicată și protecție în partea inferioară a caroseriei este disponibilă opțional. De asemenea, Opel va oferi noul Vivaro cu tracțiune integrală de la Dangel odată cu deschiderea registrului de comenzi.

Ușile cu deschidere largă din spate și cele laterale culisante asigură un acces nerestricționat la zona de depozitare. Extrem de practice sunt ușile laterale culisante care, pentru prima dată la modelul Vivaro, se deschid automat. O mișcare cu piciorul înspre senzori, din afara autovehiculului, este suficientă pentru deschiderea ușilor culisante. Obiecte cu o lungime de până la 4,02 m pot fi depozitate în siguranță în versiunea de 5,30 m datorită opțiunii Flex-Cargo.

La bordul noului Vivaro, șoferii și pasagerii se simt ca într-un autoturism: sisteme precum Head up display, camera video pentru marșarier de 180o, avertizarea privind o coliziune frontală, frânarea automată de urgență și tempomatul asigură o călătorie relaxată. Datorită poziției de ședere ergonomice, toate comenzile sunt în câmpul vizual și la îndemâna șoferului. Acesta poate rămâne mereu conectat datorită sistemelor avansate de infotainment.

Cu noul Vivaro, Opel continuă implementarea planului strategic PACE!, investind în segmente de piață cu creștere rapidă și volum mare de vânzări. Din 2020 gama de sisteme de propulsie eficiente se va extinde cu o versiune pur electrică.

Trei variante de lungime, FlexCargo: Vivaro este flexibil, practic, sigur

Groupe PSA este lider european în segmentul de autovehicule comerciale ușoare. Datorită platformei comune, noul Opel Vivaro poate fi oferit în trei variante de lungime. Versiunea compactă de 4,60 m este ușor de manevrat datorită razei de bracaj de numai 11,3 m. Această variantă oferă un volum de încărcare de 4,6 m3, care poate fi mărit până la 5,1 m3 datorită opțiunii practice FlexCargo. Aceasta permite transportul obiectelor cu o lungime de până la 3,32 m în loc de 2,16 m. Versiunile de 4,95 m și 5,30 m au o capacitate maximă de încărcare de 5,8 și 6,6 m3. Prin urmare, în interiorul modelului Vivaro pot fi transportate scări sau panouri cu o lungime de până la 3,67 m sau 4,02 m, precum și numeroase obiecte mici în multitudinea de spații de depozitare.

Noul Vivaro, cu o capacitate de tractare de până la 2.500 kg, nu este doar un autovehicul de transport flexibil; acesta poate fi transformat foarte rapid și într-un birou pe roți. Datorită sistemului FlexCargo, spătarul scaunului din mijloc poate fi rabatat și transformat într-o măsuță pentru documente, laptop sau tabletă.

Caracterul practic începe cu accesul în autovehicul. Pentru încărcarea prin ușile laterale culisante nu este necesar să lăsați jos pachetele pe care doriți să le transportați, deoarece o mișcare cu piciorul este suficientă pentru a deschide ușile automat (ușile culisante controlate prin senzori sunt oferite în premieră pentru noua generație).

Complet echipat: tehnologii de top și sisteme de asistență avansate ajută șoferul

Datorită multitudinii de reglaje ale scaunelor – unele dintre acestea electrice, suportului lombar și cotierei, postul de conducere este la fel de confortabil precum cel al unui autoturism. Și siguranța oferită este comparabilă cu cea a unui autoturism, datorită numeroaselor sisteme de asistență – un lucru neobișnuit în această clasă.

Modelul Vivaro este disponibil cu un Head up display – unic în acest segment, astfel încât șoferul să poată vedea toate informațiile importante și să-și concentreze atenția exclusiv asupra traficului. Printre sistemele suplimentare, care au la bază camera video frontală și senzori radar sunt:

  • Asistență pentru menținerea benzii de circulație
    Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere
    Sistemul de detectare a somnolenței șoferului, care îi recomandă șoferului să facă o pauză după două ore de condus continuu sau, monitorizând stilul de conducere, avertizează șoferul prin semnale sonore și vizuale.
  • Tempomatul adaptiv, care adaptează viteza de deplasare la cea a autovehiculului din față.
  • Avertizarea privind o coliziune frontală, în două etape, cu privire la un potențial impact frontal.
  • Frânarea automată de urgență, care poate evita o coliziune sau atenua consecințele acesteia.

Autovehiculul Vivaro este echipat cu senzori cu ultrasunete care avertizează șoferul în cazul obstacolelor întâlnite la parcare și monitorizează unghiul mort lateral. În funcție de nivelul de echipare, imaginea captată de camera video pentru marșarier este afișată fie în oglinda retrovizoare, fie pe ecranul de 7″.

Sistemele infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi Pro sunt prevăzute cu un ecran tactil de 7″. Ambele permit integrarea telefonului cu ajutorul Apple CarPlay şi Android Auto.

Atractivitatea noului Vivaro nu este dată doar de capacitățile sale de transport și tehnologiile similare cu cele întâlnite la autoturisme. Pe lângă motoarele avansate, transmisiile, cum ar fi cea automată cu opt trepte de viteză, sporesc eficiența și confortul – aspecte deosebit de importante, în special pentru flotele auto. Intervalele de service de până la 50.000 km reduc costurile de exploatare. Toate acestea fac din noul Vivaro una dintre cele mai rentabile opțiunui din segmentul din care face parte.

 

sursa: media.opel

Audi Service