Sportiv, elegant, economic: noul Opel Corsa poate fi comandat la un preț începând cu 11.304 euro
noul Opel Corsa

Noul Opel Corsa: rezumat

  • În România, de la 12.560 euro, preț recomandat cu TVA inclusă (în campania actuală, discount de 10% din prețul recomandat)
  • Portofoliul de sisteme de propulsie: a șasea generație Opel Corsa este disponibilă cu motoare diesel și pe benzină, și pentru prima dată într-o versiune pur electrică
  • Plăcerea de a conduce: motoare avansate, poziție de ședere joasă, manevrabilitate sportivă
  • Eficient: greutate redusă, consum mai mic de carburant, manevrabilitate ridicată
  • Echipări: GS Line, Corsa Elegance
  • Faruri adaptive IntelliLux LED® matrix și scaune cu funcție de masaj
  • Inovații pentru toată lumea: transmisia automată cu opt trepte de viteză și sisteme de asistență avansate
Rüsselsheim/Split.

Modelul Opel Corsa din a șasea generație este autovehiculul potrivit pentru toată lumea. Cel mai bine vândut autovehicul de mici dimensiuni a putut fi comandat pentru prima dată, începând cu luna iunie, în versiunea complet electrică Corsa-e. Registrul de comenzi pentru versiunile echipate cu motoare clasice cu ardere internă, care sunt mai eficiente și mai dinamice ca niciodată a fost deschis deja la începutul lunii iulie. Noul Corsa a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Internațional (IAA) de la Frankfurt în septembrie și a fost votat „Company Car of the Year” în clasa de autovehicule de mici dimensiuni de către cititorii revistei Auto Bild. „Micul” Opel este și un candidat puternic la obținerea premiului „Best buy car” 2020 din Europa, decernat de AUTOBEST.

 

Noul Opel Corsa

La început, autovehiculul de dimensiuni mici cu cinci uși, cu o lungime de 4,06 metri oferit de producătorul auto german va fi vândut în variantele de echipare cu motoarele extrem de economice, diesel și pe benzină, care dezvoltă o putere între 55 kW (75 cp) și 96 kW (130 cp). Consumul moderat de carburant și conducerea plăcută sunt caracteristice pentru toate opțiunile de sisteme de propulsie (consum de carburant NEDC1: urban 5,5-3,7 l/100 km; extra-urban 4,2-2,9 l/100 km; mixt 4,7-3,2 l/100 km, 106-85 g de CO2/km; WLTP2: mixt 6,2-4,0 l/100 km, 140-105 g de CO2/km, toate valorile sunt preliminare).

Gama de transmisii este dominată de transmisia automată cu opt trepte de viteză. Impresia generală de model sportiv este subliniată de designul ușor și de poziția de ședere joasă a șoferului. În plus, siguranța pasivă este de nivel înalt, iar inginerii de la Opel au asigurat reglajul fin al șasiului și sistemului de direcție. Toate aceste calități sunt deja oferite de către versiunea de bază. La fel de convingătoare sunt sistemele avansate de asistență, sistemul infotainment inovator și un raport excelent preț-performanță. De asemenea, datorită modelului Corsa este disponibilă pentru prima dată în acest segment o transmisie automată rafinată, cu opt trepte de viteză. Nu a existat niciodată, la acest preț, un Opel Corsa mai dinamic și cu mai multe caracteristici de înaltă tehnologie.

Varianta de bază are un preț de 11.304 € (preț de vânzare recomandat în România, TVA și discountul din campania actuală incluse). Aceasta oferă deja numeroase sisteme de asistență standard, cum ar fi avertizarea privind o coliziune frontală cu frânare automată de urgență și recunoașterea pietonilor. Pe lângă versiunea complet electrică Corsa-e, versiunile cu motor diesel și pe benzină sunt disponibile în trei linii de echipare noi: Edition, Elegance și sportivul GS Line.

 

Varianta cea mai ușoară cântărește mai puțin de 1.000 kg

Pe lângă motoarele dinamice ale noului Corsa, designul extrem de ușor contribuie la dinamica de conducere de top. Versiunea cea mai ușoară a modelului din următoarea generație coboară sub pragul de 1.000 kg. Modelul cu 5 uși cântărește doar 980 kg. În comparație cu modelul anterior, această variantă este cu 108 kg mai ușoară. O reducere a greutății cu aproximativ 10%, deși noul model are o lungime similară, de 4,06 m. Caroseria brută este cu 40 kg mai ușoară, motoarele compacte cu 3 cilindri sunt mai ușoare cu aproape 15 kg față de motoarele cu 4 cilindri din generația anterioară. Capota din aluminiu economisește 2,4 kg în comparație cu capota mai mică din oțel a modelului anterior. Și greutatea scaunelor a fost redusă. Structura optimizată a scaunelor reduce greutatea cu încă 10 kg.

Noul Corsa transmite un aer dinamic prin designul său sportiv – mai ales în combinație cu caroseria vopsită în două nuanțe. Linia acoperişului este asemănătoare unui coupé, cu 48 mm mai coborâtă față de versiunea anterioară, fără să afecteze spațiul pentru cap pentru șofer și pasagerul din față. Șoferul are o poziție de ședere coborâtă cu 28 mm. Centrul de greutate coborât favorizează manevrabilitatea și dinamica de conducere. Reacțiile sunt mai dinamice, pentru mai multă plăcere de a conduce.

Cel mai bine vândut autovehicul de mici dimensiuni este și un veritabil campion al aerodinamicii. La fel ca în cazul tuturor modelelor Opel noi, inginerii au optimizat caracteristicile aerodinamice ale noului Corsa în tunelul aerodinamic al Universității din Stuttgart, operat de Institutul de cercetare în inginerie și motoare auto. Rezultatul: cu un coeficient aerodinamic de 0,29 și o zonă frontală redusă față de modelul anterior, de numai 2,13 m2, noul Corsa este unul dintre cele mai aerodinamice autoturisme din clasa sa.

 

Popularizarea tehnologiei: sisteme avansate de asistență și faruri cu matrice

Odată cu noul Corsa, Opel oferă tehnologii și sisteme de asistență pe care clienții le cunosc doar de la modelele din clase superioare. Marca germană pune la dispoziție farurile adaptive IntelliLux LED® matrix, cu funcție anti-orbire, în premieră pentru segmentul de autovehicule de mici dimensiuni. Cele opt segmente de LED-uri sunt controlate de camera frontală de înaltă rezoluție de ultimă generație și adaptează în mod continuu și automat fasciculul luminos la fiecare situație din trafic și din mediul înconjurător.

Sistemele de asistență de ultimă oră, cum ar fi recunoașterea indicatoarelor rutiere sau tempomatul automat, precum și sistemul de protecție la impact lateral controlat de senzori asigură o creștere semnificativă a siguranței. Cel din urmă avertizează dacă părțile laterale ale autovehiculului sunt în pericol să intre în contact cu obstacole (de exemplu, stâlpi, ziduri) în timpul manevrelor efectuate cu viteze mai mici de 10 km/h. Există, de asemenea, sisteme precum cel de monitorizare a unghiului mort și diferite sisteme de asistență la parcare, de la Park Pilot până la camera video panoramică pentru marșarier, la 180 de grade. Sistemul care oferă asistență pentru menținerea benzii de circulație debutează la bordul modelului Corsa. Dacă sistemul detectează o părăsire accidentală a benzii, acesta avertizează șoferul printr-un semnal vizual și un impuls ușor pentru a corecta direcția.

 

Sisteme de Infotainment

Șoferii și pasagerii Corsa sunt conectați corespunzător și se bucură de divertisment de calitate datorită noii game de sisteme de infotainment alcătuite din Multimedia Radio, Multimedia Navi cu ecran color tactil de 7″ și sistemul de top Multimedia Navi Pro cu ecran color tactil de 10″. În plus, Corsa oferă opțional și noul serviciu „Opel Connect”. Cu funcții utile precum navigație live cu informații în timp real din trafic și prețuri actuale ale carburantului, legătură directă cu serviciul de asistență rutieră și apel de urgență, șoferii și pasagerii se pot bucura de călătorii mai relaxante.

 

Echipări: GS Line, Corsa Elegance

Noul Corsa are numeroase tehnologii și dotări de sporire a nivelul de confort, cum ar fi dotările tipice Opel – încălzirea volanului și scaunele din piele încălzite cu funcție de masaj pentru șofer. Sistemele de asistență includ, de exemplu, avertizarea privind o coliziune frontală cu frânare activă de urgență și detectarea pietonilor, tempomatul inteligent, asistentul pentru menținerea benzii de circulație și sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Superioare versiunii de bază, următoarele trei niveluri de echipare pun accentul pe elemente diferite și se adresează unor grupuri diferite de clienți. Corsa Edition adaugă cele mai căutate dotări opționale, Corsa Elegance este destinat unui nivel maxim de confort, iar Corsa GS Line combină dotări sportive suplimentare.

În ceea ce privește Corsa Elegance, scaunul pentru pasagerul din față reglabil pe 6 direcții, cotiera cu compartiment de depozitare, precum și farurile LED cu aspect tipic Opel și proiectoarele de ceață LED sporesc nivelul de relaxare în timpul călătoriilor. Elementele decorative cromate, cusăturile de înaltă calitate și alte detalii fac versiunea Elegance deosebit de atrăgătoare. Ambițiile sportive ale GS Line ca variantă dinamică a modelului sunt evidente – la interior, precum și la exterior. Scaunele sport pentru șofer și pasagerul din față, precum și pedalele sport din aluminiu, capitonajul plafonului de culoare neagră și elementele decorative roșii de pe panoul de instrumente subliniază aspectul sportiv. Nivelul de echipare GS Line poate fi recunoscut imediat datorită țevii de eșapament cromate și barelor de protecție față și spate cu aspect sportiv. Un mod Sport asigură o direcție mai dinamică și o reacție mai rapidă a accelerației.

 

Discalimer*

[1] Cifrele menționate ale consumului de carburant și emisiilor de CO2 sunt determinate în conformitate cu noua procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP) (Regulamentul UE 2017/948), valorile măsurate fiind convertite în valori NEDC pentru comparația cu alte autovehicule. Pentru informații actualizate, vă rugăm să contactați dealerul. Valorile nu iau în considerare condițiile de utilizare și conducere, echipamentele sau opțiunile și pot varia în funcție de formatul pneurilor.

[2] Cifrele menționate ale consumului de carburant și emisiilor de CO2 respectă omologarea WLTP (Regulamentul UE 2017/948). Începând cu 1 septembrie 2018, autovehiculele noi sunt omologate în conformitate cu procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), care este o procedură nouă, mai realistă, pentru măsurarea consumului de carburant și a emisiilor de CO2. WLTP înlocuiește complet Noul Ciclu de Conducere European (NEDC), procedura de testare utilizată anterior. Având în vedere condițiile de testare mai realiste, consumul de carburant și emisiile de CO2 măsurate în cadrul WLTP sunt în multe cazuri mai mari comparativ cu cele măsurate în cadrul NEDC. Cifrele consumului de carburant și emisiilor de CO2 pot varia în funcție de echipamentele specifice, opțiuni și formatul pneurilor.

 

sursa: OpelMedia

Audi Service