Noul Opel Mokka-e primește ”Volanul de Aur 2021”
Opel Mokka-e  ”Volanul de Aur 2021”

 

Opel Mokka-e  ”Volanul de Aur 2021”

 

 

  • Cea mai bună mașină sub 25.000 euro: modelul electric Mokka-e obține primul loc
  • Mașină electrică cu stil: îndrăzneț și pur, Opel Mokka-e este in ton cu vremurile
  • Succes electric: Mokka-e îi urmează lui Corsa-e ca beneficiar al premiului „Volanul de Aur”
  • Serie de victorii la Oscarurile auto: al 19-lea trofeu ”Volanul de Aur” pentru Opel

 

 

Rüsselsheim. Noul Opel Mokka-e a primit trofeul „Volanul de aur 2021”, învingând concurența puternică și câștigând unul dintre cele mai prestigioase premii din industria auto drept „Cea mai bună mașină sub 25.000 de euro”.

 

Mokka-e duce mai departe seria de victorii Opel pentru acest premiu. Anul trecut, Opel Corsa-e electric a adus „Volanul de aur” la Rüsselsheim. După Ampera-e în 2017 și Corsa-e în 2020, Mokka-e este acum al treilea model electric și, de asemenea, primul SUV de la Opel care a primit râvnitul titlu. Modelele electrice cu logo-ul Opel au electrizat experții și cititorii AUTO BILD și BILD am SONNTAG la fel de mult ca și clienții mărcii.

 

”Modelul nostru Mokka-e este orice dar nu obișnuit și a dovedit din nou acest lucru la ediția 2021 a premiilor Volanul de Aur”, a spus CEO-ul Opel Uwe Hochgeschurtz la ceremonia de decernare a premiilor desfășurată la Axel Springer Haus din Berlin. „Cu tehnologii de ultimă oră și design fără compromisuri, Mokka-e face ca mobilitatea electrică să fie atractivă în toate privințele. Suntem foarte încântați că clienții noștri, cititorii AUTO BILD și BILD am SONNTAG, precum și juriul de experți o văd în același mod.”

 

Opel Mokka-e: Modelul electric care atrage toate privirile

 

Noul Opel Mokka-e impresionează nu doar prin designul său impresionant, îndrăzneț și pur, dar și prin performanțe. Motorul electric de 100 kW/136 CP și 260 Nm oferă o rulare silențioasă. Datorită bateriei cu o capacitate de 50 kWh, o autonomie de 337 kilometri este posibilă fără reîncărcare, conform standardului WLTP. Viteza maximă este limitată electronic la 150 km/oră. Un sistem modern pentru recuperarea energiei face din Mokka-e un automobile eficient, permițând mașinii să recupereze energia în timpul decelerărilor și a frânărilor. Bateria poate fi încărcată rapid până la 80% în doar 30 minute la o stație de încărcare DC de 100 kW.

 

 

Opel și ”Volanul de Aur”: toți câștigătorii din Rüsselsheim

 

Opel Mokka-e este cel mai recent model într-o lungă serie de modele Opel ce au primit trofeul ”Volanul de Aur”. Premiul, care este oferit încă din 1976 de către BILD am SONNTAG și din 2009 în cooperare cu AUTO BILD, a fost câștigat acum pentru a 19-a oară de către un model Opel. Totul a început în 1978, la doi ani de la înființarea premiului, cu Opel Senator A.

 

Înaintea acordării trofeului ”Volanul de Aur”, cititorii AUTO BILD și BILD am SONNTAG sunt primii care votează. Ei aleg trei modele favorite în fiecare categorie care ajung în finală. Apoi, pe circuitul DEKRA Lausitzring, un juriu proeminent de experți format din jurnaliști, piloți de curse și experți în mașini vor evalua apoi finaliștii individuali în funcție de criterii bazate pe schema de testare AUTO BILD.

 

Opel Mokka-e  ”Volanul de Aur 2021”

Ediția premiilor “Volanul de Aur” Model
1978 Opel Senator A
1979 Opel Kadett D
1981 Opel Ascona C
1982 Opel Corsa A
1984 Opel Kadett E
1987 Opel Senator B
1990 Opel Calibra
1994 Opel Omega B
1995 Opel Vectra B
1999 Opel Zafira A
2002 Opel Vectra C
2005 Opel Zafira B
2009 Opel Astra J
2010 Opel Meriva B
2012 Opel Zafira Tourer
2015 Opel Astra K
2017 Opel Ampera-e
2020 Opel Corsa-e
2021 Opel Mokka-e

 

1978 – Opel Senator A: primul ”Volan de Aur”

 

În 1979, marca cu logo Blitz primea primul ”Volan de Aur” pentru modelul Opel Senator. Prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1977, Senator era succesorul modelelor legendare Kapitän, Admiral și Diplomat și devenea modelul amiral din gama Opel până în 1993. În 1978, modelul Senator era disponibil cu trei motorizări diferite: 2.8 litri cu 103 kW/140 CP, o unitate de 3.0 litri cu 110 kW/150 CP și motorul top de gamă de 3.0 litri cu 132 kW/180 CP.

 

1979 – Opel Kadett D: minunea spațioasă

 

Un an mai târziu, Opel era din nou în fruntea clasamentelor. Kadett D din 1979 a fost primul automobil Opel din clasa compactă cu tracțiune față și a adus al doilea „Volan de aur” pentru compania germană. Datorită motoarelor transversale și tracțiunii pe puntea față, acesta a oferit pasagerilor spațiu amplu, în ciuda dimensiunilor compacte și a faptului că era cu 126 mm mai scurt decât predecesorul său. În plus, Kadett aducea noi motoare cu un arbore cu came în cap. Motorul cu patru cilindri de 1.3 litri OHC oferea 44 kW/60 CP sau 55 kW/75 CP. Pe lângă break-ul spațios, cu un volum de încărcare de până la 1.425 de litri, Opel a oferit două versiuni diferite fastback. În ianuarie 1983, a urmat sportivul Kadett GTE, cu o viteză maximă de 187 km/h, echipat cu un motor cu patru cilindri de 1.8 litri care dezvolta 115 CP.

 

1981 – Opel Ascona C: Lucrurile bune vin în triplicat

 

În 1981, a venit rândul lui Opel Ascona C să aducă acasă premiul pentru producătorul de automobile din Rüsselsheim. A fost prima mașină Opel de clasă medie cu tracțiune față și a fost disponibilă în versiune notchback (sedan) și break. Gama de propulsoare pentru Ascona C a constat din motoare pe benzină cu o capacitate cuprinsă între 1.3 și 1.6 litri și o unitate diesel de 1.6 litri.

 

1982 – Opel Corsa A: mașină mică, impact uriaș

 

Doar 12 luni mai târziu, în 1982, un model Opel nou-nouț lua cu asalt premiile „Volanul de Aur” – Corsa A. Primul model de clasă mică de la Opel avea proporții reduse și o lungime de doar 3,62 metri. Cu aripi evazate, ca o mașină de raliu și un coeficient de rezistență excepțional de scăzut de 0,36, un potential record în clasa sa, Corsa A a fost conceput pentru a atrage în special „omul casei”. Vârful de gamă a fost Corsa GSi de 72 kW/98 CP. Gama formată din hatchback cu două portiere și notchback a fost extinsă în 1985 odată cu adăugarea popularului model cu cinci uși. Corsa A a devenit un bestseller foarte apreciat, fiind fabricate 3,1 milioane de unități.

 

1984 – Opel Kadett E: Un nou câștigător din clasa compactă

 

Cinci ani după prima victorie la ceremonia premiilor ”Volanul de Aur”, modelul Kadett se afla din nou în pole position cu noua generație lansată în 1984. Al doilea Kadett cu tracțiune față, aflat în producție între 1984 și 1991, a fost un success total și a obținut inclusive premiul de Mașina Anului în 1984. Kadett a fost și un campion la capitolul aerodinamică. Versiunea sportive GSi, cu un Cd de 0.30, a uimit experții, iar versiunea hatchback normal avea o valoare de 0.32. Campionul aerodinamicii s-a vândut în peste 3.78 milioane unități.

 

 

1987 – Opel Senator B: testul monedei

 

Opel Senator B a reușit să repete succesul predecesorului său. Bazat pe modelul Opel Omega cu propulsive pe puntea spate, noul model de top era echipat cu motoare cu șase cilindri, iar rafinatul propulsor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie ce dezvolta 115 kW/156 CP deschidea gama. Puteai plasa vertical o monedă pe compartimentul motorului și aceasta nu se clintea de pe loc cu motorul pornit. Mai târziu, o versiune cu 4 supape a motorului cu șase cilindri și admisie variabilă Dual-Ram ce oferea 150 kW/204 CP a fost introdusă în gamă.

 

1990 – Opel Calibra: Atletul

 

Un adevărat campion a primit premiul ”Volanul de Aur” în 1990: un coupe cu un design ce îți tăia răsuflarea și un coeficient aerodinamic de 0.26 demn de Cartea Recordurilor. Modelul Calibra era disponibil cu motoare puternice de la 85 kW/115 CP la 150 kW/204 CP. Opel Calibra Turbo dispunea de tracțiune integrală și putea accelera de la 0 la 100 km/oră în 6.8 secunde. Un propulsor V6 cu 125 kW/ 170 CP completa oferta. În lumea sportului cu motor, modelului Calibra V6 obținea titlul de campion în Campionatul ITC din 1996.

 

1994 – Opel Omega B: Mașina mare obține aurul

 

A doua ediție a modelului Omega a lăsat o impresie deosebită asupra juriului. Designul dinamic, spațiul mare și noile motoare V6 cu chiulase din aliaj ce ofereau până la 155 kW/210 CP au impresionat experții. Noile sisteme de airbag au asigurat un nivel ridicat de siguranță pentru toți ocupanții. Versiunea break creștea capacitate de încărcare, făcând-o mașina ideală atât pentru familii, cât și pentru artizani, în timp ce versiunea notchback a fost evaluată ca un sedan business reprezentativ.

 

1995 – Opel Vectra B: Oglindă, oglinjoară

 

Opel Vectra se făcea remarcat prin carcasele aerodinamice ale oglinzilor retrovizoare ce formau un tot unitar cu partea frontală a mașinii. Acest element a fost irezistibil pentru juriului concursului ”Volanul de Aur”. Vectra a câștigat și datorită motoarelor sale noi și eficiente pe benzină, de la 1.6 la 2.6 litri, cu puteri între 55 kW/75 CP și 125 kW/170 CP. Modelul putea fi echipat și cu motoare diesel cu injecție directă, cu cilindree cuprinsă între 1.7 și 2.2 litri.

 

1999 – Opel Zafira A: Campionul transformării cu șapte locuri

 

Cine a inventat? Opel! Da, van-ul compact ce se putea transforma în mașină de familie cu șapte locuri plus un spațiu de încărcare impresionant (1.700 litri max) în doar 15 secunde fără a scoate un singur scaun este rezultatul minților de la Russelsheim. Soluția numită Flex7 a ajutat modelul Zafira să obțină premiul ”Volanul de Aur” în 1999. Datorită conceptului ingenios, scaunele dispar în podeaua vehiculului atunci când este necesar. Modelul impresiona și prin dimensiunile compacte și dinamica remarcabilă a condusului.

 

2002 – Opel Vectra C: Maestrul electrician

 

A treia generație Vectra și-a apărat cu succes titlul obținut de modelul precedent aducând aurul acasă din nou. Modelul de clasă medie intra în era electronică, conectând toate sistemele sale printr-un CAN (Controller Area Network) în loc de cablurile clasice și aducea în premieră și direcția asistată electrohidraulic. Motoarele pe benzină și diesel ofereau o gamă de puteri cuprinsă între 74 kW/100 CP și 206 kW/280 CP cu capacități cilindrice de la 1.6 la 3.2 litri. În 2004, Opel a echipat modelul Vectra cu suspensia activă IDS Plus cu control continuu al amortizoarelor (CDC), ceea ce permitea adaptarea la orice suprafață.

 

2005 – Opel Zafira B: Completarea duzinei de aur

 

A doua generație a modelului Zafira seta din nou standardele clasei aducând un sistem Flex7 avansat și câștiga din nou ”Volanul de Aur”. Mai mult, era desemnat cel mai rapid monovolum de pe fața planetei când versiunea OPC cu 177 kW/240 CP completa un tur al circuitului Nürburgring Nordschleife în 8:54:38 minute. Cei 240 CP de sub capotă și capacități dinamice deosebite îi permiteau modelului de familie să obțină acest timp record.

 

2009 – Opel Astra J: Piesă de design

 

În 2009, modelul Astra J, o adevărată piesă de designer, călca pe urmele modelului Kadett D și Kadett E, asigurându-și al treilea titlu ”Volanul de Aur” pentru un model Opel compact. Astra avea să urmeze noua filozofie de design Opel ”arta sculpturală întâlnește precizia germană”. În plus, Astra J venea cu sisteme moderne de asistență ca Opel Eye și sistemul AFL+ pentru blocurile optice ce urmăreau virajul. Sistemul FlexRide permitea adaptarea la situațiile de condus, iar ocupanții locurilor din față se bucurau de un confort deosebit datorită scaunelor certificate AGR (Campania pentru un Spate Sănătos).

 

2010 – Opel Meriva B: Inteligent, compact, premiat

 

Fratele mai mic al lui Zafira a câștigat aurul în 2012, Meriva B confirmând experiența Opel în clasa monovoumelor. Juriul a fost convins de sistemul versatil FlexSpace pentru locurile din spate și de sistemul inovator al portierelor din spate ce se deschideau în sens invers. FlexDoors permitea accesul ușor la scaunele pentru copii din spate și asigură intrarea și ieșirea confortabilă pentru pasagerii înalți. Portofoliul de motoare oferea o paletă amplă de puteri, reducând în același timp consumul datorită downsizeing-ului și sistemelor turbo. Puterile au variat de la 55 kW/75 CP la 103 kW/140 CP.

 

2012 – Opel Zafira Tourer: Lounge pe roți

 

Zafirea primea un partener premium în forma modelului Zafira Tourer și imediat obținea un nou trofeu ”Volanul de Aur”. În plus, pe lângă interiorul modulabil, noul model impresiona prin atmosfera de lounge, plafonul panoramic din sticlă și inovații ca pilotul automat adaptiv și sistemul de alertare în cazul unei posibil coliziuni frontale.

 

2015 – Opel Astra K: Salt în viitor

 

Și câștigătorul este: generația actuală Astra se bazează pe o arhitectură complet nouă ce elimină greutatea suplimentară, și folosește exclusiv motoare ultramoderne. Permite o conectivitate remarcabilă prin integrarea smartphone-ului și conectivitate personală plus asistentul de service OnStar. Astra continuă, de asemenea, tradiția Opel de a introduce echipări cunoscute anterior doar din segmentele superioare în segmentul compact. Toate acestea au dus la trofeul „Volanul de aur” în 2015.

 

2017 – Opel Ampera-e: Campionul autonomiei electrice

 

Opel Ampera-e și-a lăsat competiția în spate cu accelerația specifică unei mașini sport și una dintre cele mai mari autonomii electrice din segmentul său. Cu o singură încărcare a bateriei Li-Ion de 60 kWh a fost parcursă o distanță de 520 km conform standardului NEDC. Testată și sub noul standard WLTP, modelul a obținut o autonomie de 380 kilometri. Ampera-e accelerează de la 0 la 50 km/h în doar 3,2 secunde. În plus, Ampera-e, cu lungimea de 4,16 metri, oferă, de asemenea, suficient spațiu pentru până la cinci pasageri, plus un volum de 381 de litri pentru portbagaj (1.274 de litri când scaunele sunt rabatate) – un melanj de calități care își merită greutatea în aur.

 

2020 – Opel Corsa-e: Bestsellerul electrificat

 

Odată cu a șasea generație a Corsa, cea mai bine vândută mașină de clasă mică a devenit electrică. Datorită bateriei de 50 kWh, Corsa-e poate parcurge până la 337 de kilometri cu o singură încărcare (conform ciclului WLTP) și, prin urmare, este potrivită pentru utilizarea de zi cu zi. Există spațiu pentru până la cinci ocupanți, iar versiunea entry-level dispune deja de numeroase sisteme de asistență de înaltă tehnologie. Toate la prețuri atractive, începând de la aproximativ 20.000 de euro (în Germania, inclusiv stimulente). Opel face ca mobilitatea electrică să fie accesibilă.

 

2021 – Opel Mokka-e: Îndrăzneț, neconvențional și zero emisii

 

Opel Corsa-e a fost urmată de noul Opel Mokka-e drept cel mai recent câștigător al trofeului ”Volanul de Aur”. Cu noul element de design Opel Vizor vizibil la exterior și noul Pure Panel digital la interior, noul model impresionează de la primul contact. În plus, electricul Mokka-e oferă o autonomie fără emisii de până la 338 kilometri (WLTP) fără încărcări suplimentare. Toate sunt disponibil la un preț entry-level (minus bonusul de mediu) de sub 25.000 euro.

 

Opel Mokka-e  ”Volanul de Aur 2021”

Despre Opel

Opel este unul dintre dintre cei mai mari producători auto europeni și un lider în reducerea emisiilor de CO2 datorită ofensivei sale extinse de electrificare. Compania a fost fondată de Adam Opel în Rüsselsheim, Germania, în 1862 și a început să construiască automobile în 1899. Opel face parte din Stellantis NV, un lider global creat pentru noua eră a mobilității durabile ca urmare a fuziunii dintre Groupe PSA și FCA Group în ianuarie 2021. Împreună cu marca soră Vauxhall, compania este reprezentată în peste 60 de țări din întreaga lume. Opel implementează în mod constant strategia sa de electrificare pentru a asigura succesul durabil și pentru a se asigura că viitoarele cerințe de mobilitate ale clienților sunt îndeplinite. Până în 2024, va fi disponibilă o variantă electrificată a fiecărui model Opel. Această strategie face parte din planul companiei PACE! cu care Opel va deveni sustenabil, global și electric.

 

 

Citeste și Noul Opel Mokka-e câștigă premiul pentru conectivitate „Connected Car”

 

 

 

Vizitați https://int-media.opel.com

Audi Service