Noul Opel Mokka X este şi mai aventuros

 

· Aspect nou: îndrăzneţ şi masculin la exterior, elegant, rafinat la interior

· Opţiune nouă: noul motor turbo pe benzină de 1,4 litri cu sistem de injecţie directă, transmisie automată şi tracţiune integrală

· Vizibilitate îmbunătăţită: faruri adaptive cu LED şi noua generaţie a camerei video frontale Opel Eye

· Sistem de infotainment nou: cu integrarea smartphone-urilor şi servicii OnStar

Încă de la lansarea sa în 2012, Opel Mokka a înregistrat succes după succes. Cu dimensiunile sale perfecte (lungime de 4,28 metri), aspectul sportiv şi poziţia de şedere ridicată, SUV-ul subcompact face apel la spiritul vremii şi a înregistrat deja peste 500.000 de unităţi comandate în toată Europa, devenind unul dintre cele mai populare modele din segmentul său. Acum, noul Opel Mokka X urărește să-i sporească popularitatea. Îşi va sărbători premiera mondială la următoarea ediţie a Salonului Auto de la Geneva (3-13 martie 2016) şi va ajunge pe piaţă în această toamnă, etalând un design exterior memorabil, un interior nou şi sisteme de infotainment de nouă generaţie remarcabile, care îl fac unul dintre cele mai bine conectate autovehicule pentru toate tipurile de teren de pe piaţă. Pe lângă noua generaţie de motoare diesel ultra-silenţioase de 1,6 litri, recent lansate, noul Mokka X îşi va extinde şi oferta de motoare pe benzină cu noua generaţie a unităţii turbo de 1,4 litri cu sistem de injecţie directă, care va fi combinată cu o transmisie automată şi tracţiune integrală.

Atitudine îndrăzneaţă şi aventuroasă

Mokka ar putea fi considerat unul dintre simbolurile revenirii de succes a Opel din ultimii ani. SUV-ul subcompact a atras mulţi clienţi noi către marca Opel care sunt încântaţi de combinaţia dintre caroseria unui SUV, designul elegant, nota sportivă, aventuroasă şi abilităţile off-road veritabile. Noul Mokka X va fi primul model care introduce codul de identificare al segmentului pentru viitoarele autovehicule SUV şi crossover ale Opel, „X”-ul subliniind personalitatea mai agresivă şi aventuroasă decât cea prezentată de caroseriile mai tradiţionale.

Noul design exterior al Mokka X etalează o atitudine îndrăzneaţă. Noul său aspect frontal este aliniat la noul design Opel şi include o grilă orizontală în formă de aripă şi luminile diurne cu LED, sub formă de aripă dublă, incisive şi dominante, elementul caracteristic al mărcii. Partea frontală are, de asemenea, suprafeţe sculptate mai precis şi elegant, cu mai puţine inserţii din plastic. Acest aspect îi conferă Mokka X o postură mai lată, mai solidă şi mai masculină. Impresia este continuată şi în partea din spate, cu o altă aripă dublă caracteristică ce găzduieşte lămpile spate, disponibile opţional cu tehnologie LED. Părţile laterale îşi păstrează trăsăturile sculptate şi elegante şi nota sportivă prin liniile inferioare atletice, învigorate de „tăişul” tipic Opel care urcă impetuos înspre partea din spate. Noile culori vii precum „Amber Orange” sau „Absolute Red” sporesc atractivitatea modelului.

La interior, ambianţa Mokka X a fost complet redefinită. Pe model îşi face debutul şi o planşă de bord complet nouă, inspirată de noul Astra. Noul panou de instrumente este organizat în jurul unor elemente dispuse mai mult pe orizontală. Are un design mai simplu şi mai pur, dar şi o execuţie mai elegantă şi mai precisă. Consola centrală a fost complet reproiectată în jurul ecranelor tactile de 7 şi 8 inch ale sistemelor de infotainment de nouă generaţie. Aceasta impresionează acum prin eleganţa rafinată şi un design mai pur, cu mai puţine butoane – multe funcţii sunt acum accesibile prin ecranele tactile capacitive.

Transmisie automată nouă cu şase trepte şi tracţiune integrală adaptivă

După lansarea noii generaţii de motoare diesel ultra-silenţioase de 1,6 l, cu putere de 81 kW/110 cp şi 100 kW/136 cp, portofoliul de motorizări al SUV-ului Opel va fi acum extins pe partea de benzină. Noua generaţie a motorului turbo de 1,4 litri cu injecţie directă şi putere de 112 kW/152 cp care a avut recent premiera pe noul Astra va fi disponibilă în combinaţie cu o transmisie automată cu şase trepte, Start/Stop şi tracţiune integrală adaptivă (emisii de CO2 şi consum de carburant în regim mixt conform datelor preliminare: 154 g/km, 6,6 l/100 km). Tehnologia sistemului de tracţiune integrală cu un ambreiaj multi-disc electromagnetic este inteligentă şi eficientă. Atunci când carosabilul este uscat, roţile din faţă preiau tracţiunea autovehiculului (mai puțin atunci când mașina pornește pe tracțiune integrală), aşadar consumul de carburant este menţinut la un nivel redus. În funcţie de starea carosabilului, configuraţia variază automat şi insesizabil de la tracţiune 100% pe puntea faţă pe suprafeţe de drum uscate, reducând consumul, la o distribuţie maximă a cuplului de 50% pe puntea faţă şi spate, de exemplu atunci când carosabilul este acoperit cu o peliculă groasă de apă.

Farurile AFL cu LED şi noua generaţie a camerei video frontale Opel Eye sporesc nivelul de siguranţă

Pe lângă sistemul de tracţiune integrală, inginerii Opel au urmat încă o dată strategia mărcii de a face tehnologiile inovatoare accesibile pentru un grup larg de cumpărători şi au introdus iluminarea frontală adaptivă (AFL) cu LED-uri. Noul sistem AFL LED adaptează automat modelul de iluminare al farurilor la situaţia de conducere, astfel încât să fie asigurată cea mai înaltă performanţă de iluminare fără a-i orbi pe ceilalţi şoferi. Acesta include nouă funcţii diferite/modele de iluminare precum lumina de oraş, lumina pentru drum extraurban, modul turist, o funcţie de iluminare în viraje, lumina de manevrare/marşarier şi o lumină pentru modul de oprire (eco). Acest sistem cu LED înlocuieşte sistemul AFL anterior cu becuri BiXenon. Pe de o parte, LED au calitatea de a permite vederea culorii „adevărate” a lucrurilor, asigurând confortul vizual. În plus, nu există nicio operaţiune mecanică în cadrul modulului de lămpi, acesta având reacţii mai rapide şi mai precise, fiind şi foarte fiabil în timp.

În plus, noua generaţie a camerei video frontale Opel Eye are rezoluţie mai mare şi o capacitate mai mare de procesare a imaginilor, care are un impact pozitiv asupra tuturor funcţiilor pe care le asistă, inclusiv Asistentul pentru faza lungă din cadrul sistemului de iluminare AFL LED. Funcţia de indicare a distanţei de urmărire (FDI) utilizează camera video frontală pentru a detecta autovehiculele care se deplasează în faţă, iar Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală este acum îmbunătăţit cu un display LED reflectiv pentru alerte. Atunci când distanţa dintre autovehiculul personal şi cel din faţă se reduce prea rapid, pe parbriz sunt reflectate LED-uri roşii. În plus, un semnal sonor alertează şoferul că este necesar să frâneze. Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie este activată automat la viteze de peste 60 km/h şi avertizează şoferul atunci când părăseşte banda accidental printr-un semnal pe panoul de instrumente şi o avertizare sonoră. ,

Cel mai confortabil şi mai bine conectat autovehicul din segmentul său

La fel ca noul Opel Astra, Mokka X va fi disponibil încă de la lansare cu toate serviciile OnStar. În plus, două versiuni ale noii generaţii a sistemului de infotainment IntelliLink îşi vor face debutul pe modelul Mokka X. IntelliLink va aduce universul smartphone-urilor la bord prin aplicaţiile Apple CarPlay şi Android Auto.

Pe lângă faptul că este cel mai bine conectat autovehicul din segmentul SUV-urilor subcompacte, noul Mokka X se poate mândri şi cu faptul că este unul dintre cele mai confortabile. Ca la majoritatea modelelor Opel, scaunele ergonomice testate şi certificate de AGR (Campania pentru un spate sănătos, o organizaţie condusă de experţi independenţi în sănătatea spatelui), unice în acest segment, fac călătoriile lungi pe autostradă la fel de plăcute ca excursiile pe teren accidentat. Mokka X a fost echipat şi cu o nouă funcţie de confort: acces și start fără cheie. Şoferul nu trebuie să apese efectiv butonul de pe cheie pentru a deschide sau încuia autovehiculul. Trebuie doar să păstreze cheia în buzunar sau în geantă şi să apese pe butonul mic de pe orice mâner de portieră pentru a permite sau bloca accesul la compartimentul pentru pasageri sau cel de încărcare. Interfaţa de pornire / punere a contactului funcţionează, de asemenea, fără cheie.

Prin noul său design, completarea gamei de motorizări, abilităţile off-road dovedite, oferta remarcabilă de servicii de conectivitate şi funcţiile excepţionale de confort, noul Mokka X posedă premisele optime pentru a continua succesul predecesorului său.

 

Serviciile OnStar și Wi-Fi nu vor mai fi disponibile din data de 31 decembrie 2020. Perioadele de probă, abonamentele sau serviciile cu plată, inclusiv serviciile de urgență nu vor mai fi disponibile după data respectivă. 

Audi Service