Povestea de succes a modelului Mazda CX-5 – Crearea unei legende
Noua Mazda CX-5

Noua Mazda CX-5

 

 

În 2010, când Mazda a dezvăluit Shinari – un concept de coupe sport cu patru uși – a introdus și noua sa filosofie de design Kodo – Soul of Motion. Acest stil a fost încorporat în următorul său concept, SUV-ul crossover compact Minagi, care a adus în atenția publicului și noile tehnologii Skyactiv de la Mazda. La scurt timp a urmat modelul premiat Mazda CX-5, care a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2011. A combinat atât atributele Kodo, cât și cele Skyactiv și a stabilit un nou plan pentru viitorul companiei.

 

Design premiat

„Crearea unui SUV care să fie considerat atrăgător la nivel global a fost o sarcină dificilă”, își amintește Masashi Nakayama, General Manager din cadrul Diviziei de Design Mazda, care a realizat designul original al modelului CX-5. „Ne-am lansat nouă înșine o provocare, am adunat elemente de design conflictuale și i-am adăugat componente sportive unui SUV, creând un vehicul care poate fi numit „segmentul CX-5”.

 

A doua generație CX-5 a fost lansată în 2017. Shinichi Isayama, designerul-șef, spune că designul a evoluat caracteristicile cheie ale mașinii originale, cum ar fi exteriorul uimitor și interiorul de înaltă calitate. „Cred că valoarea emoțională a designului CX-5 este înțeleasă și iubită de clienții Mazda. Sunt incredibil de mândru că am jucat un rol în designul și dezvoltarea mașinii.”

 

Noua Mazda CX-5

Nakayama observă că cel mai recent model, CX-5 2022, are același ADN ca și predecesorul său. „Nu am vrut să schimbăm părțile designului care rezonează cu clienții noștri, ci să perfecționăm aspectul specific pentru a-i îmbunătăți forma unică, în special în partea din față a mașinii.”

 

Să luăm farurile, de exemplu. Takanori Tsubaki, designer-șef al noului model, spune că forma lor are un scop. „Am montat faruri alungite care sporesc sentimentul de forță al mașinii și oferă, de asemenea, un plus de siguranță pe drum pe timp de noapte datorită farurilor puternice cu LED adaptive.” Acreditările de design ale lui CX-5 se extind chiar și la vopsea. A fost primul vehicul care avea culoare Soul Red Crystal, care a devenit sinonim cu Mazda. Iar noul model adaugă acum o nouă opțiune de culoare: Zircon Sand Metallic.

 

Premii și recunoaștere internațională

CX-5 este cel mai bine vândut model Mazda la nivel mondial. A câștigat peste 100 de premii pe plan internațional, adjudecându-și  45 de premii numai în anul de lansare. Iar acreditările sale de siguranță includ un rating TOP SAFETY PICK în fiecare an, începând cu 2012, de la Institutul de Asigurări pentru Siguranța Autostrăzilor (IIHS). Alte realizări remarcabile includ WWCOTY Family Car of the Year (2017) și două premii foarte râvnite pentru Best New Small Utility Vehicle (2018) și Best New Mid-Size Utility Vehicle (2019) de la Automobile Journalists Association of Canada. În Europa, CX-5 a fost votat cel mai bun test în categoria SUV-ului de clasă mijlocie pentru Dutch Consumer Association’s annual Car Guide (2015), învingând alți nouă aspiranți la titlu.

 

Provocând convenționalul

De la lupta cu elementele din Chile până la explorarea Vietnamului pe și în afara drumurilor accidentate, CX-5 a dovedit că poate face față oricărui teren. În 2019, o flotă de CX-5 a pornit din Suedia, călătorind prin gheață și zăpadă pentru a ajunge în Capul Nord al Norvegiei, cel mai nordic punct al Europei continentale. De asemenea, Mazda a devenit primul producător de automobile care a traversat lacul înghețat Baikal din Siberia – cel mai vechi și cel mai adânc lac din lume – cu un CX-5. Mai recent, SUV-ul compact a excelat într-un test de anduranță de 100.000 de kilometri realizat de revista germană Auto Bild, obținând una dintre cele mai bune note de până acum și obținând locul al patrulea în clasamentul său din toate timpurile.

 

Noua Mazda CX-5

Combinând designul de înaltă calitate și confortul cu performanța de condus, CX-5 2022 este disponibil în trei niveluri de echipare noi pentru a se potrivi oricărui stil de viață. Homura aduce un omagiu primei generații Mazda MX-5, cu accentele sale clasice sportive, roșii, în timp ce varianta Takumi Plus prezintă un interior luxos din piele Nappa și lemn. Noul Newground este partenerul perfect pentru orice aventurier în aer liber, cu interiorul său rezistent la murdărie și performanța maximă a sistemului de tracțiune integrală. Cu peste trei milioane de modele vândute în întreaga lume de la lansare, cel mai recent CX-5 duce mai departe un model incitant .

 

 

sursa MazdaPress

###

 

Citește și:   Povestea designului Mazda CX-5 2022: Faceți cunoștință cu creatorii

Audi Service