Inginer și inventator roman născut în anul 1848, dintr-o familie de razesi din Vaslui, Teodor Dragu este considerat intemeietorul ingineriei mecanice in Romania.
Dragu urmează clasa întâi gimnaziala la Liceul Național din Iasi unde figureaza ca bursier. Este premiat în fiecare an și bacalaureatul îl obtine în 1871, după ce absolvise clasa a VII-a cu cea mai mare medie de studiu din liceu (9.66). Fiind atras de studiu pleacă în Paris unde devine absolvent al Școlii Centrale de Arte și Meserii, în 1876.
Proaspatul inginer se întoarce în țara unde este printre fondatorii Societății Politehnice, în 1881. În 1886 va intra în conducerea tehnica a cailor ferate. Aprofundeaza în Viena organizarea și funcționarea cailor ferate și infiinteaza în țara Serviciul de Ateliere al CFR.
Sub coordonarea lui au fost construite mai multe locomotive cu abur și a introdus un sistem de încălzire cu abur al trenurilor în 1887. Imaginația inventatorului roman nu se oprește aici. A introdus sistemul de franare automata cu aer comprimat.
Tot lui Dragu i se datorează prima folosire a combustibilului lichid la locomotive și un injector de pacura care creștea considerabil productia de abur și tractiunea locomotivei. Astfel pacura își găsește utilizarea și în domeniul feroviar simplificand mult lucrurile: fochistul nu mai punea carbuni pe foc și rotea doar un simplu robinet, trenul nu mai era plin de fum, pacura rezultata din reziduurile petroliere era mult mai ieftină etc. Sistemul a fost perfecționat de englezi după Primul Război Mondial.
În perioada 1880 – 1915 Dragu este profesor de construcții de mașini cu abur la Școala Naționala de Poduri și Sosele și între 1915 și 1919 devine Președintele Societății Politehnice din Romania.
Arhivele ne arata ca Teodor Dragu a încetat din viața în anul 1925. Rămâne o personalitate remarcanta în domeniul ingineriei mecanice și un pionier al modernizarii Romaniei.